maandag 7 februari 2011

Paverpol !!

Ik heb een poosje geleden eens een workshop gedaan in Zeeland met paverpol, misschien beter bekend als textielverharder de workshop werd gegeven door Jossy de Roode die de paverpol ook bedacht heeft.
We kregen na de workshop van 2 dagen een certificaat, waarmee ik dan zelf workshops mocht gaan geven. 
Maar jammer genoeg was het niet mijn ding, alles plakt en kleeft maar dat wat ik gemaakt heb wil ik graag met jullie delen. Dus hier een paar foto's.



We moesten zelf een paar witte oude t shirts meenemen, die in repen knippen en om een frame van electradraad wikkelen. Dit is een beeldje op een sokkel in model gebracht zoals ik het leuk vond.


  Je heb de paverpol in wit en zwart dit is dus de zwarte als je het beeld naar je zin heb laat je het drogen. 
De volgende dag kan je het schilderen, ik heb hier verf gebruikt wat een beetje een brons uitstraling geeft.




Hier het tweede project van de workshop, hier moest je het frame van de electradraad omwikkelen met zilverfolie en dan naar wens modelleren. Ik heb hier geprobeerd een zwanger vrouw te maken met de handen op haar buik.

   

Ik heb haar van een stuk gaas een omslagdoek om haar schouders gedrapeerd.



En om haar hoofd een hoofddoek op de Afrikaanse manier omwikkeld. Ook dit beeldje gingen we schilderen, op de foto niet helemaal duidelijk maar er zit wat lila en groen in en ook een koper kleur om het mee af te werken.

Groetjes Petra.

6 opmerkingen:

  1. Ohhhh....Petra, wat heb je dit knap gemaakt. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van Paverpol.
    Maar jij bent ook een creatief brein hoor.
    Bedankt voor je altijd zo lieve berichtjes. Is het gelukt met het printen.
    Printen dat vind ik niet zo moeilijk, ik doe de boekhouding voor manliefs bedrijf en moet dan regelmatig iets uitprinten. Maar van transferpapier wist ik eerst ook helemaal niets, een beetje vragen hier en daar aan blogdames, die dan alles zo lief uitlegden en mijn eerste printje was gemaakt en is zo leuk om te doen.
    Hopelijk helpt 'kleine uk' je een beetje op weg en anders vraag je het maar hoor.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit van gehoord.....maar wel mooi hoor!! knap gedaan !!! fijne week liefs van mij.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit!!! Jammer dat je er niets mee doet, een vriendin van mij heeft ook zo'n zelfgemaakt beeld staan. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi Petra, jeetje wat apart maar wel heel erg mooi, wat knap van je gedaan.
    Als is het niet je ding vind ik wel dat het resultaat heel erg mooi is geworden.
    Fijne dag

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heel mooi!
    Ik heb jaaaaaaaaren geleden ook zo'n beeld van mijn schoonzusje gekregen en staat nog steeds op een mooi plekje in de tuin!In weer en wind!!
    En ziet er nog steeds mooi uit!
    Je kunt er echt heel lang plezier aan beleven!

    Groetjes van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tover jij dit uit je handen na een workshop van 2 dagen? "chapeau" - daar doe ik mijn hoedje voor af! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen