zondag 13 maart 2011

Mooi weer activiteiten.

Als jullie de volgende foto's zien zul je zien dat het geen overbodige actie is geweest, maar echt bittere noodzaak. Want wat was het smerig en al maanden een doorn in me oog. Maar het was me aldoor nog te koud om buiten te soppen maar gister was het dus heerlijk, en lekker aan de slag de dakgoot ziet er weer uit als nieuw.  Wat een verschil he.



Dan ook nog wat paassfeer in huis gehaald.


Zeg nou zelf ziet er toch weer sfeervol uit?
Dan het volgende wat ik jaren lang graag gedaan heb is borduren, staat nu op een laag pitje doordat ik het niet zo goed meer kan zien dat fijne werk. Ik ga kijken voor een goede bril waarmee ik dan weer aan de slag kan want het een is nog niet af en het nieuwe ligt alweer klaar.


Deze merklap is dan wel klaar maar nog nooit ingelijst ga ik nu eens laten doen.



Is toch mooi geworden?
En dit ligt alweer klaar, het zijn zulke mooie kleuren heb echt zin om eraan te beginnen.
Een borduurwerk met monogrammen echt prachtig.



Heb 30 jaar geleden dit blouse gemaakt en nog steeds bewaard ik dacht misschien kan ik er nog wat mee, iemand een idee want dragen doe ik het niet meer maar vind het nog altijd mooi.

Wil het voor nu hier maar even bij laten heb nog meer geborduurd zoals een schellekoord met oude ambachten daarover volgende keer meer want deze wil ik graag weggeven.
Dus als je het graag wil hebben hou me in de gaten een soort give -away?
Een plaatje dan van het schellekoord. Er volgen er meer.


Voor een ieder een hele fijne zondag en groetjes Petra

10 opmerkingen:

  1. Nou jij bent druk bezig geweest !!
    Weer lekker schoon en fris.

    Mss kun je er een kussen of hartjes van maken ????

    fijne dag ,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tjonge wat een mooie monogrammen ga jij maken ben benieuwd hoe het er uit ziet als af is
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je de dakgoot alleen maar schoongemaakt of geschilderd??? wauwwww dat ziet er goed uit !! heerlijk al het paas gebeuren in huis.....en borduren.....ooit eens gedaan heeeeel lang geleden.......fijne dag liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi blog hebt je !
    Je weet wel via via kwam ik hier !!
    Ik ga je zeker volgen!!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer hagelnieuw zien je dakgoten er uit,mooi hoor die monogrammen,en jij bent ook al in de ban van pasen.Heel sfeervol
    Ik ga ook aan de slag.
    Fijne zondag Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat een verschil, het ziet er als nieuw uit. Dat borduren is zo leuk, maar best tijdrovend ( voor mij:) ) ik zie dat jij er mooie dingen meemaakt.

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk netjes weer!
    Dat borduurwerk is schitterend...

    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk blog, bedankt voor je berichtje. Ik ga jou ook volgen en over je vraagje, je kunt inderdaad het patroon van de letters met het stukje band bij Cindy bestellen de link staat in het blog bericht.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt wel of je dakgoot twee tinten lichter is.
    En erg mooi je borduurwerk daar moet je wel een engelen geduld voor hebben zeg.
    En verder ziet het er in je huis ook erg gezellig uit.
    Fijne dag.
    Lieve groet,
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het borduurwerkje met de serviesmerkjes heb ik ook gemaakt en is ook nog niet ingelijst.
    Het monogrammen borduurwerk is ook een hele mooie, leuk om daar aan te gaan werken.

    BeantwoordenVerwijderen