vrijdag 11 november 2011

We zijn er klaar voor !!!

Eindelijk is het dan zover 11 november, en dat betekend hier dat de kinderen met hun lampionnetje langs de deuren gaan. De kinderen zingen een liedje en daar krijgen ze wat lekkers voor een liedje is zo, geef me een appel of een peer dan kom ik het hele jaar niet meer. Weet echt het begin van het liedje niet meer. 





 11 november is de dag
dat mijn lichtje, dat mijn lichtje
11 november is de dag
dat mijn lichtje branden mag.


Deze hangt op de voordeur, en er zullen vanavond overal kaarsjes branden, en ik hang de lampionnen in de tuin. Laat ze maar komen wij zijn er helemaal klaar voor.



Voor diegene die vanavond Sint - Maarten lopen heel veel plezier, ik vond het altijd erg leuk dat mijn kids nog jong waren om samen met ze te lopen zo lief hoe ze aan de deur uit volle borst stonden te zingen. En dan die gezichtjes als ze al dat lekkers zagen en iets mochten uitkiezen. En dan voor diegene die dit leuke feest niet vieren have fun, maak er wat moois van, en geniet van elkaar.
Groetjes Petra.


14 opmerkingen:

  1. Wat leuk om ook bij jou over Sint Maarten te lezen. Ik wens je vanavond veel plezier, fijn dat dit feest nog zo leeft! Lieve foto's zo met de vrolijke lampionnen! Groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier wordt er helemaal niets gedaan aan St Maarten, wel jammer want je foto's zien er al zo gezellig en sfeervol uit. Veel plezier vanavond!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post heb je over Sint Maarten gemaakt,jammergenoeg wonen er bij ons heel weinig jonge kinderen,dus komt er bijna niemand langs,vindt dat wel erg jammer,...alvast een heel fijn weekend,..xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is hier helemaal niet....wel jammer hoor...zo gezellig !! fijn weekend...liefs van mij...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's en een leuke post, veel plezier!!

    Fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel plezier vanavond, hier gaan we ook, gezellig en na de tijd warme chocomel met een snoepje naar keuze erbij....hihi.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je leuke berichtje! Bij ons geen Sint Maarten dat wordt bij ons niet gevierd. Lijkt me super gezellig met al die lampionnetjes op straat!
    Die Sintplaatjes heb ik gewoon van internet. Ik had gegoogled naar vintage Sint Nicolaas en voila!
    Heel veel plezier vanavond!
    Vele groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het word hier ook uitgebreid gevierd Petra en de snoep staat al te wachten voor de kinderen die bij de deur komen....Ik vind het zo'n leuke traditie en ik hoop dat er veel kinderen komen want anders zit ik met wel heel veel snikkers en ja dat is niet goed de lijn ..Ha..Ha..
    Een hele fijne elf november en dat je veel wordt toe gezongen...Liefs.Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuke sintmaartenpost heb je gemaakt, zo leuk inderdaad die verwachtingsvolle gezichtjes!
    veel plezier dit weekend met sintmaarten en sinterklaas en met de strandwandeling, heerlijk!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een al al sint maarten vandaag op jouw blog en ik vind het gezellig.
    Wens je veel plezier dit weekend.
    Groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, ik zet er net een Sint Maarten post op, jij ook :-) Ik zit klaar met mijn bak smarties en twixen, prettige avond !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een fijne avond want dat wordt het vast en zeker met die mooie lantaarns.
    Genieten hoor!!!

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet het er gezellig uit bij jou! Ook hier kwamen de kindertjes aan de deur met mooie lampionnen.

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vroeger altijd gedaan, ook nog later met onze kinderen gingen we speciaal naar Opa en Oma om Sint Maarten te lopen. Hier is het jammer genoeg niet. Mis het wel. Hoop dat het leuk is geweest.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen