zondag 4 december 2011

Pakjes avond en......

. . . . . .  de tweede advent zondag. Ja pakjes avond hebben wij dus al gevierd met de familie. We hebben een jarige op 5 december dus met de familie vieren we het meestal op een andere avond. En dit jaar geen suprise's maar een spel de kinderen hebben het best druk en een suprise is leuk maar ook heel veel werk, tenminste zoals ze hier worden gmaakt. Ik maakte voor bij de koffie nog een heerlijke kwarktaart.

Wij spelen het spel met de dobbelsteen, wel maakte ik voor iedereeen een rijm dat vind ik altijd een beetje sfeer brengen en een plagerijtje erbij moet kunnen toch?  

  
En morgen avond gaan wij als gezin gewoon lekker eten en misschien wel een film kijken helemaal niks is niet aan mij besteed. Doe er voor de mannen nog een klein pakje bij, ik vind het fijn om te geven.


En vandaag is het de tweede advent zondag, dus weer een kaarsje erbij. Voor een iedere die het nodig heeft steek ik vandaag mijn tweede kaars aan en denk aan de mensen die de december maand helemaal niet als een leuke maand zien. 


Ik wens jullie allemaal een hele fijne week met heel veel liefde en geniet van alles wat er op je pad komt.
Voor een ieder die nog pakjes avond gaat vieren heel veel gezelligheid met elkaar. 
Groetjes Petra. 

15 opmerkingen:

  1. Hele fijne week lieverd.....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Petra,

    Nèt je blog ontdekt :-) en wat een leuke dingen heb je erop staan!!
    Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, das best lastig een jarige op 5 dec., maar ja, het is nou eenmaal zo. Wel leuk dat jullie deze dag niet zomaar voorbij laten gaan. Het dobbelspel vind ik ook altijd erg leuk, misschien gaan wij het wel doen met de kerst.
    En je taart...hmmm... ziet er heerlijk uit!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Petra,

    Een feliciteatie voor de jarige job!! Is lastig ja!

    Was het een pepernotenkwarktaart die je gemaakt had? Ik ben hem helemaal vergeten te maken, dit jaar!! Hij was zeker wel lekker?
    Ik zie hierlangs je paper roses staan. Was die workshop nu eigenlijk ook van Janny? Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar ik heb geloof ik geen antwoord gekregen!! Of ben ik het weer vergeten?? Word een dagje ouder, he!! Zou dus kunnen!!!

    Fijne week.

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om de foto's te zien van alle pakjes, en wat bijzonder om het met een spel te doen! En gefeliciteerd natuurlijk met je jarige, lastige dag om jarig te zijn...! Heel mooi om je adventskaarsen te zien, je lieve gedachten er bij zullen vast meer mensen aanspreken! Fijne dag, en lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat spel met de pakjes lijkt me erg leuk en gezellig. Gefeliciteerd met de jarige en nog een fijne dag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met de jarige vandaag Petra.
    Wat leuk zo'n dobbelspel met pakjes, hebben wij ook weleens gedaan en ik vond het toen reuze gezellig omdat je dan ook lekker bezig ben.
    Je taart ziet er ook heerlijk uit, helemaal in de stijl van de Sint.
    Ik wens je vandaag een gezellige dag toe.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met de jarige vandaag!
    Wij hebben vanavond pakjesavond.....en we doen ook voor het eerst surprise. Ik vind het zooo leuk....iedereen doet geheimzinnig....spannend!
    Je taart ziet er heeeeerlijk uit!
    Fijne dag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mmm heerlijke taart heerlijk dat jullie zo genoten hebben ...geniet lekker vandaag en wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sinterklaas laten we voorbijgaan Petra maar jouw 'post' heb ik met veel plezier gelezen. Leuk het dobbelsteneenspel....ken ik nog van een aantal jaren terug en altijd gezellig als er toch gedichtjes bij te pas komen.
    Ik wens je een gezellige week. Groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd met de jarige job Petra....
    Maar wat een super leuk idee deze dobbelsteenspel...nog nooit van gehoord...... maar het lijkt mij wel heel gezellig om het op Sinterklaas avond samen te spelen....grote pret lijkt mij het.....Je taart ziet er trouwens heerlijk uit, ben verzot op kwarktaart...
    een hele fijne avond en een lieve groet......Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk je taart, ook dat hoort erbij.
    Je hebt vast heerlijk genoten van het spel en nu lekker eten...

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er heel feestelijk uit,Petra!
    En gefeliciteerd met de jarige!

    Fijne avond,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb verleden week het sint dobbel spel gedaan...en ontzettend gelachen! Ik vind het een goede vervanger voor het lootjes trekken..
    maar ook dat was met de hele familie weer erg gezellig!
    je taart ziet er heerlijk uit, even wat anders dan speculaas...
    Fijne avond, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig om op deze manier met elkaar sinterklaas te vieren en je taart ziet er mooi én heerlijk uit!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen