donderdag 12 januari 2012

Wat er tijdens........

. . . . . de storm gebeurde, jeetje wat heeft het gewaaid. En als dat zo bezig is wil ik altijd graag ff op het strand kijken, maar dit was echt zo erg dat ik er bijna niet tegenin kon komen. Ik moest wat voor mijn mond doen anders had ik het gevoel te stikken omdat ik door de harde wind bijna geen adem kon halen.

    Het water stond zo ontzettend hoog dat het veel duinen heeft weggeslagen, en zelfs op de verharde dijk terecht kwam. Het was onmogelijk om het strand op te gaan.

En ik weet niet hoe het bij jullie is vandaag maar het waait hier weer behoorlijk hard hoor. 

Wat heeft de natuur toch een kracht dit is toch met geen mensen hand tegen te houden. Wel is er weer heel veel schade ontstaan aan de duinen je kan hier goed zien hoeveel er is weggeslagen.

Ik vind het heerlijk om naar het strand te gaan, en ook met de storm kom ik er graag even kijken. Maar het was deze keer echt wel heel heftig hoor.


Rest mij nog mijn nieuwe volgers van harte welkom te heten op mijn blog, leuk dat je er bij bent gekomen. En ook wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de leuke en vele reactie's op mijn give - away. Je kan nog steeds mee doen hoor dus schroom niet, en laat nog wat van je horen. 
Groetjes Petra.

27 opmerkingen:

  1. Kan me voor stellen dat je je overvallen voelde door zoveel natuurgeweld. Het blijft indrukwekkend.
    Je hebt er wel hele mooie foto's van gemaakt.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat een spectaculaire foto's Petra!!
    ontzagwekkend zoveel natuurgeweld!!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So gaat er wild aan toe zeg. Ik vind zelf een drijgende hemel altijd zo mooi wanneer het stormt.

    Groetjes Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's, ik ben dol op storm en harde wind, vooral als ik lekker in mijn bed lig hihi...
    LIeve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Petra, Had een heel verhaal geschreven...en loopt de pc vast! Ggggrrrrr!!

    Wat een natuurgeweld is dat! Mooi om te zien. Zijn we toch maar nietig he, als kleine mensjes! En dat moet straks natuurlijk weer allemaal hersteld worden. Maar ja, daar zijn we goed in he, als Nederlanders!!

    Alvast een prettig weekend.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo dat gaat wel heel hard, ik vind strand het einde.......met elk weertype!
    Van de zomer heerlijk naar Ameland, kan nu blij worden dat ik dan 2 weken lang naar het strand kan!

    Mooie foto's heb je gemaakt!

    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. niet te geloven zeg dat je er niet kan wandelen,vindt strand en zee ook geweldig.

    een fijn weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige foto's ja was goed tekeer gegaan hier in harlingen ook woon om de hoek van de zee en savonds was het gewoon eng hoe het tekeer ging ....op dit moment is het triest weer en staat wat wind ....fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een indrukwekkende foto's! Tegen natuurgeweld zijn wij mensen helaas niet bestand dan zijn we maar als een hele kleine schakel in deze grote wereld.
    Met de duinen komt het straks weer goed dat geloof ik. Laat het dan nu maar lekker gaan sneeuwen!! Lieve groet van kruimel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een natuurgeweld Petra en wat heb je er prachtige foto's van gemaakt.
    Hier waait het wel hard, maar gelukkig nog geen storm zoals aan de kust.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige mooie foto's, ik kan de zee bijna horen bulderen. Hier waaide het natuurlijk ook heftig maar doordat ik woon tussen de flats en huizen, heb je daar minder "weet" van.
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Natuurgeweld hou je niet tegen...je foto's zijn prachtig!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hooi Petra ,
    wat prachtige fotos van de sterkte van de natuur . Hier is het vandaag windstill . Ik hope het blijft zo .Deze stormen zijn hier voor de keerstdagen geweest .
    Groetjes ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het mooi om de zee zo wild te zien, ik ben dol op water
    alhoewel de wind nu hier ook tekeer gaat hoor..maar het is heerlijk om
    in de wind te lopen en te genieten.
    Heel mooie beelden.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie foto's zeg !! prachtig....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je foto's zijn super, waar is dit dat het water zo hoog komt!? Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk ik ben er dol op dat het flink stormt....alleen wij wonen niet dicht bij de zee helaas en ik kan nu even heerlijk genieten van je prachtige natuurfoto's..
    Lieve groet...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Via, via kwam ik op je mooie blog! Ik ga je volgen!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zijn je foto's gaaf.
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hej Petra, dat je het nog klaar hebt gespeeld om zulke mooie foto's te maken. Het toestel zou uit je handen waaien.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Indrukwekkend! Het natuurgeweld is soms behoorlijk heftig, bijzonder om van zo dichtbij mee te maken. Gave foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat 'n prachtige natuur foto's en zo indrukwekkend.
    Ik weet nog goed dat wj moesten emigreren ivm het hoge water in de Waal....ook zo'n belevenis. En toch.....als het stormt...geniet ik stilletjes ...zo bijzonder dat natuurgeweld.
    Wens je een gezellig weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige foto`s van het strand,had deze post helemaal gemist,niet doorgekregen via onze dashbord,wij zijn ook echt strandmensen als het eventjes kan dan gaan we richting strand met de 4 voeters,heerlijk vooral als het een beetje stormt,schitterend,daar kunnen we toch zo van genieten,...fijn weekend,...XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helaas wonen wij te ver van de kust om even een kijkje te nemen tijdens de storm, maar door jouw prachtige foto's heb ik toch even het natuurgeweld kunnen zien!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Van tante T,
    Petra, Prachtige foto's heb je gemaakt, wat een natuurgeweld. Erg dat er weer zoveel van duinen is weggeslagen.

    Fijn weekend
    Een lieve groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De zee blijft altijd prachtig, zeker met zo'n wind.
    Ik kwam per toeval op je blog en ga je volgen. Natuurlijk ben je ook van harte welkom op mijn blog (especialandmore.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Petra, wat een mooie foto's van de stormachtige kust. Leuk dat je langs kwam op mijn blog! Ik ga nog even fijn kijken bij je oudere posten en ga je graag volgen. Fijne zondag, groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen