woensdag 8 februari 2012

Buiten...

. . . staan de bloemen nog op de ramen en daarom maken we het binnen extra gezellig met voorjaarsbloeiers.
Kan ik zo van genieten al dat kleurige bollen spul, maar het mag van mij ook gerust nog een poosje winter blijven hoor. Want daar geniet ik ook met volle teugen van, vandaag minder zonnig maar ook heerlijk weer om een stevige wandeling te maken. Maar nu even terug naar de voorjaarsbloeiers, geniet maar mee.

 
De combinatie van de ijsbloemen buiten op de ramen en de amaryllisbol binnen vind ik zelf heel mooi. Een groot contrast maar prachtig om te zien. Deze amaryllisbol heb ik al een poosje op een schaal liggen, en hij begint prachtig uit te lopen. Duurt niet lang meer voor er een gaat bloeien maar het had van mij nog wel ff mogen duren vind de bol zo ook heel mooi.


Ik kocht wat bosjes hyacinten en deed deze in een vaas waar verschillende gaten inzitten en je kan hem dus helemaal opvullen zoals je het zelf leuk vind. En de kleurige hyacinten staan er erg mooi in. De kleuren vind ik dan ook zo mooi van  deze bloemen.


Ik heb het helemaal gevonden hoor met het maken van collage's en foto's oud maken ik vind het zo leuk om te doen dus ik ben er heerlijk mee bezig geweest en laat jullie er verschillende van zien. Allemaal van voorjaarsbloeiers met heerlijke kleuren vind ik tenminste.



Ik vulde ook een mand met kleine witte hortensia's blijft ook een prachtige plant en helemaal in deze tijd van het jaar. En tussen de hyachinten staat een kleine kool soort en die paste er zo mooi tussen. Dat ik het kocht had het een roze gloed en de nerf was roze en nu het een poosje staat word het meer licht groen, maar ook mooi hoor.


Ik heb deze vaas nog niet zo lang maar ben er echt zo blij mee je heb er zoveel mogelijkheden mee, zo met deze hyacinten helemaal goed toch?


Foto's oud maken heeft toch ook wel een heel leuk effect hoor ik vind het zelf zeer geslaagd.


Zo en dan nu de laatste, ik zou zeggen kies voor je zelf de mooiste uit en geniet er volop van.


Het is deze week de internet - vriendschapsweek en ik wil jullie dan ook allemaal heel erg bedanken want het voelt echt als een soort vriendschap al die leuke en lieve reacties hartstikke tof. Dus allemaal heel erg bedankt en hier een mooi gedicht voor iedereen. Geniet van alles wat er langs komt, een glimlach maakt mensen blij een vriendelijk woord doet mensen stralen.

Geluk maakt je vriendelijk.
Beproevingen maken je sterk.
Verdriet houdt je menselijk.
Mislukkingen houden je nederig.
Maar alleen de hoop laat je vooruitgaan. . . . . .

Een vriendelijke groet Petra.

19 opmerkingen:

  1. Hoi Petra, ik kom ook even bij jou om het hoekje kijken, wat een prachtige collage's. Dat wil ik ook graag gaan doen, maar ik snap er nog niet zo veel van. Ik ben natuurlijk ook volger geworden bij jou. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Petra ,
    wat staan er leuke ijsbloemen aan jullie ramen . De voorjaarsblooier vindt ik zo prachtig , zo leuke tinten .
    Jullie collage`s zijn WOW , een beginn van lente in het huis .
    Ik wist hellemaal niet , dat deze week de internet - vriendschapsweek is .
    Petra , bedankt voor je leuke reacties aan mij , de fantastische fotos , de heerlijke ideen op jullie blog . Het is erg leuk voor me , dat ik jullie heb gevonden .
    ♥ B♥E♥D♥A♥N♥K♥T ♥
    Vriendelijke groeten XXXXX ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vol bewondering naar je super mooie collages
    van de voorjaarsbloemen gekeken
    met op de achtergrond de ijsbloemen.
    Meis...ik doe het je niet na hoor...echt
    prachtig vooral de collage die je 'oud 'hebt gemaakt
    geeft een apart effect.
    Ik heb er met plezier naar gekeken en
    wens je een gezellige avond, groetjes, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GEWELDIG, Petra, in een woord.
    Die foto's in combinatie met de vriesbloemen is prachtig.
    Als je het fotobewerken en de collages eenmaal ontdekt hebt, raak je helemaal verslaafd!
    Ze zijn allemaal mooi.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie collages en prachtige woorden! Wat een leuke vaas is dat.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal leuk hoor...en precies wat ik nodig heb vandaag.....lente !!!...liefs van mij..en ook bedankt voor je vriendschap....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor een beetje lente al
    Het was wel bere koud ook he,brrrrr

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's/collages en een mooi gedichtje! Ik ben op zoek naar een nieuw fotobewerkingsprogramma waarin ik ook collages kan maken. Nu doe ik het in Picnik, maar dat stopt. Mag ik vragen waar jij je collages in maakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's en collages heb je ervan gemaakt, de bloemen ik ruik ze hier bijna. Laat het nu maar voorjaar worden. Nog een paar dagen schaatsen en dan mag het van mij.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk hè, al die voorjaarskleurtjes- en bloeiers! Daar wordt je gewoon vrolijk van. Ze staan trouwens superleuk in je nieuwe vaas!
    Goed gelukt je collages!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi je foto's en collages, dit is genieten tijdens het bekijken!

    Liefs Michelle

    ps ik heb een vraagje op mijn blog wil jij ook even een kijkje nemen aub?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan niet kiezen, vind alle foto's mooi en ook leuk die achtergrond van de ijsbloemen.
    Kan de hyacinten bijna ruiken achter m'n computer.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om zowel met de lentebloemen, als met de collages te spelen, ik vind vooral het laatste erg verslavend om te doen! Heb meteen zin om ook hyacinten te kopen... :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een mooie collages en zo mooi de ijsbloemen als achtergrond!!
    heerlijk al die bloemen, ik geniet!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ga je volgen hoor. Je hebt me helemaal blij gemaakt met die vrolijke kleurtjes van de hyacinten. Prachtig. Ik stap in de auto en ik ga naar het tuincentrum. Ik wil ook wat vrolijkheid in huis.
    Groetjes, Nancy
    http://www.madammikmak.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Internet vriendschapweek?? nog niet eerder van gehoord!
    Wat een prachtig vaasje met schitterende bloemen!
    Heerlijk hé, foto's bewerken, de uren vliegen:)
    Fijne avond, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben je lekker bezig geweest met deze voorjaarsbloeiers. Mooie collages en het doet toch wel erg verlangen naar het voorjaar zo.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige voorjaarbloeiers en zo mooi op de foto's! Het is echt genieten met de mooie collages. Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Petra,

    Wat zijn ze mooi, die ijsbloemen!

    In het echt heb ik die al heel erg lang niet meer gezien. Prachtig zijn ze!

    Maar ook je voorjaarsbloemetjes mogen er zijn! Lekker genieten! Hier is het nog steeds erg koud.

    Maar overdag met het zonnetje is het mooi. Vooral achter glas!!☺

    Fijn weekend.

    Lieve groet, Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen