zaterdag 11 februari 2012

Gek op roosjes!!!

Ik heb hier wat oud servies met roosjes erop. Het is allemaal verschillend, het hoort ook niet bij elkaar maar het staat wel mooi bijelkaar. Verschillende roze tinten donkerder en lichter zachter roder. Gewoon mooi in mijn ogen.


 Ik heb er natuurlijk weer wat mooie collage's van gemaakt.

 
Het is een mooie dekschaal waar ik ook nog van het zelfde roosje een ovale schaal van heb, een theepot, roomstelletje een prachtig kop en schotel, en een taartschaal dat is dezelfde kleur als het roomstelletje, maar het bloemetje is weer anders.






Dan heb ik nog een heel oud kannetje met een klein dienblaadje, zo mooi het lijkt wel parelmoer. Er zit dan ook een hele mooie glans in. En het kleine handgreepje is met een klein zwart lijntje omringt heel sierlijk, en prachtig van kleur.  



Ja wat valt er nog meer over te zeggen het is gewoon heel mooi. Ik heb nog twee glaasjes met een mooi stuk kant beplakt en als er een kaarsje in brand staat dat heel sfeervol.


Nou is dat mooi servies of niet, ik vind het prachtig. Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zondag, met hopelijk voor de dooi invalt nog een hele mooie schaatsdag. En dan maar afwachten wat de winter verder gaat doen, ik heb al weer horen gonzen dat er na de dooi toch weer vorst aan komt  maar wie zal het zeggen. We gaan het wel zien.
Groetjes Petra.

16 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie verzameling rozen servies! Juist omdat de kleuren met elkaar schakeren kun je het heel goed door- of bij elkaar gebruiken.
    Begrijp nu dat je mijn chique kopje mooi vond, rozen!
    Geniet ervan, Petra!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk al die verschillende roosjes en toch past het prima bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gek op roosjes servies, leuk zo bij elkaar! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat verschillende servies ook zo leuk bij elkaar. Als ik bij de kringloop ben zit er ook zo weer wat in mijn mandje, maar eigenlijk staat mijn kast al vol. Je windlichtjes met kant zijn ook mooi. Mooie collages.
    Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk mix and match! super lief ook met die roosjes
    fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi al die roosjes bij elkaar zo.....mooi !!...fijne zondag...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het past allemaal goed bij elkaar, mooi!!!

    Lieve groetjes
    Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, die verzameling bij elkaar!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi al je rozen-servies! En al is het dan allemaal verschillend, toch vormt het een mooi geheel. Wat een leuk idee om de glaasjes met kant te beplakken.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig roosjesservies zo bij elkaar, ben er ook dol op. Mooi staat het kant om de glaasjes.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het prachtig. Ik ben dol op bloemenservies, en koop regelmatig bij de kringloop kopjes met schoteltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wij hebben gisteren nog heel erg genoten van de laatste schaatsdag, een stukje elfstedentocht, zo leuk!
    en nu graag op naar het voorjaar, heerlijk!
    wat leuk Petra al die verschillende roosjes bij elkaar en de gehaakte jasjes om de glaasjes vind ik ook zo leuk!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij een boel van dat leuke bloemen porselein! Dat het niet allemaal bij elkaar hoort, dat maakt toch niet uit!!Ik vind het prachtig. Temeer als je het voor weinig geld op de kop kunt tikken!

    Ik ben ook al steeds aan het zoeken op rommelmarkten en zo. Ik wil ze graag met wat kleinere bloemetjes. Ik heb zondag een diep bord en 6 ontbijtbordjes gevonden!! Zo mooi! Mijn dag was helemaal goed.....en nog!!! Hihihi...wat kun je blij zijn met zoiets!!

    Fijne dag.

    Lieve groet, Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige krans. Geeft een heerlijk gevoel.
    Rozen op servies, ziet er altijd gezellig uit hé?
    Kwam via via op je blog. Spreekt me wel aan.
    IkhHeb me als je volger gemeld.
    Een fijne dag nog, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik reageer erg laat maar meis wat heb jij
    een mooie verzameling rozen servies.
    Staat inderdaad erg leuk bij elkaar...
    zo vrolijk.
    Ik wens je een fijn weekend,
    groetjes, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen