zondag 2 september 2012

DOWN UNDER 2 !!!!!

Wat is het het toch heerlijk om al de foto's weer te bekijken doet me weer terug denken aan een oo zo'n fijne tijd. Ook heb ik nu wat tijd gehad om wat collage's te maken dat vind ik nog steed heel erg leuk om te doen. En daar laat ik er dus nu maar wat van zien weinig woorden geniet maar mee.




Ik heb best vele bloemen gefotografeerd ondanks dat het winter was stond er veel in bloei. De bovenste foto dat zijn de zaaddozen, ik heb alleen werkelijk geen idee waarvan. Maar het was een prachtig gezicht helemaal als de vrucht open was. 


Er stonden heel veel soorten mimosa in de bloei, prachtig en een heerlijk geur vind ik dat ze afgeven.


Ik zag een steen liggen die met heel veel verschillende soorten mos was begroeid, ik kon wel blijven foto's maken, al die kleuren grijs, groen het was werkelijk een plaatje.


Deze geel rode bloemen hingen in een boom ik heb ook wederom geen idee wat het is maar mooi zijn ze.




Dit is een boomvaren, wij hebben varens achter in de tuin maar deze boomvaren geweldig.


Prachtig die bloemenpracht, volgende keer maar wat dieren die we daar tegen zijn gekomen, want dat waren er ook heel wat en niet allemaal even lief hoor.
Groetjes Petra.

18 opmerkingen:

  1. ooooooh wat een prachtige foto's !! En mooie collages ook. Waar maak jij die collages mee. Ik zit vast in een programma waar ik niet heel tevreden mee ben namelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hele mooie mooie foto's !!...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Petra,

    Wat een geweldig mooie foto's heb je gemaakt. Dat was vast de vakantie van je leven!! Wat is het daar mooi!

    Willen wij ook nog altijd eens naartoe.

    Fijne week.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor een natuurliefhebber zoals jij moet dit geweldig geweest zijn.
    Wat een mooie bloemen en zo prachtig van kleur.
    De stenen met mos zijn ook prachtig.
    Je zult inderdaad wel genieten als je al de foto's terugkijkt.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oeps ging volgens mij wat fout mijn reactie verdween in 1 keer dus nog maar een keer hahahah zei wat een prachtige collage's ...was vast omdat ik zei dat ik overal wel stiekem een stekkie van zou pikken hahahah fijne week lieve groet rosita...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige collages heb je gemaakt van jullie reis in Australië Petra.
    Een prachtige Flora.
    Wat mooi dat je door alle foto's nog heerlijk nagenieten kan.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een kleurrijke reportage! Ik word er helemaal vrolijk van!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hebben jullie toch veel moois gezien, Petra! En wat een prachtige inheemse planten en bloemen. En de prachtige stenen met mos.
    Kan me voorstellen dat je hier nog wel een poosje van geniet!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's van deze aparte bloemen en planten! Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow...prachtig. Ik vind vooral de mosjes leuk, en die rode 'kwasten' dat is een Calistemon, oftewel lampenpoetser, die worden hier als kuipplant verkocht.

    Die bovenste, die zaad dozen met pluizen, is familie van een Asclepias denk ik, die heeft ook zulke pluizen en wel een andere vorm van vrucht, (de papagaaienplant is er ook familie van), maar daarom zeg ik ook "familie" misschien eens Googelen, of misschien komt Ger nog voorbij, die weet zoveel wat dat betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig, Petra! Wat een prachtige planten! Die rode pluimen (ik weet niet hoe ze heten) hebben wij een paar jaar geleden in Spanje gezien en toevallig vond ik ze bij onze bloemist! Ik vind ze zooo mooi!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ongelooflijk, wat een FlowerPower. De laatste roze...en de stenen met mos... daar houd ik ook zo van.

    Fijne warme week!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bijzonder om te zien wat daar allemaal groeit en bloeit; een prachtige ervaring!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig Petra! Vele bloemen komen mij zeer bekend voor.

    Liefs Margriet.

    BeantwoordenVerwijderen

  15. Petra ,
    wat een prachtige flower powerm post . Ik will ook eens naar down under . Bedankt voor je reactie op mijn franse vlooienmarket post .
    Beste Groeten ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful collages Petra...wonderful colours and shapes ! Gail x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto,s en zo mooi weergegeven in je collages.
    Je had ook al een kijkje genomen op mijn blog.
    fijn weekend groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik hou van je kleurrijke collages met verschillende planten.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen