vrijdag 7 februari 2014

Eindelijk......

. . . . . .weer eens tijd om een berichtje te plaatsen, ik heb jullie zwaar verwaarloosd de laatste tijd. Ik probeer wel altijd snel ff langs te gaan maar reageren schiet er dan bij in. Maar soms ben je harder nodig dan anders en dat was nu ff zo. Jongste is druk met het zoeken naar een vervolgopleiding dus we bezoeken scholen, en andere scholen, en nog eens scholen leuk hoor maar hij is er nog niet helemaal uit. Komt goed weet ik zeker, en de Oudste pas jarig geweest 18 jaar geworden is erg druk met zijn studie zo druk dat hij soms even een helpend handje nodig had wat in dit geval betekende halen of brengen scheelt heel veel tijd aan reizen dus dat hebben we dan maar gedaan en hij gaat goed heel goed. Is nu druk aan het solliciteren en heeft nu 2 uitnodigingen gehad om op gesprek te komen tof toch !!! Dus ik kan wel zeggen dat hier een hele trotse moeder zit, maar dat betekende dus wel jezelf ff opzij zetten geeft niks hoor doe het graag.


  
Tussen de bedrijven door maakte is schoon en veranderde ik hier en daar wat ik was dus heus wel bezig met mijn blog maar alleen in het hoofd. Ik maakte een hoekje met mooie karaffen zit een echt hele oude kristallen tussen komt volgens mij bij mijn opa vandaan heb ik al jaren. Op de foto tegen het raam staan mijn ouders op hun trouwdag nog even en dan is het 53 jr en het glas en lood komt uit een oud klooster, me vader heeft vroeger in de sloop gezeten en toen wij hier gingen wonen en verbouwen hebben we dat gekregen.. 




Voor een verjaardag koop ik altijd verse bloemen doet zo gezellig binnenkomen, ik heb een ik noem het maar vaas die ik op tafel zetten met rode gerbera's en blauwe anemonen nu hoor ik je denken ik zie toch echt tulpen staan maar heb de anemonen nu vervangen door tulpen dus je ziet het goed hoor. En het voordeel van die vaas is dat hij het al snel heel leuk doet ook als er maar een paar bloemen inzitten.



En op z'n sombere dag als vandaag steek ik hier en daar een kaarsje aan de regen klettert hier tegen de ramen maar met een kaarsje aan zit ik heerlijk te genieten binnen. Een mooi kristallen glas doet het leuk met kaarsje erin schittert prachtig, komt natuurlijk omdat het kristal is.


Ik wens jullie allemaal een gezellig weekend en voor als het weer zo blijft steek lekker een kaarsje aan. Ik heb ook een kaarsje aangestoken voor iedereen die het nodig heeft. 
Groetjes Petra.  

15 opmerkingen:

  1. Mooie karaffen heb je ben daar maar zuinig op ...en een kaarsje aan was echt wel nodig ja vandaag, wat een vies weer, maar bij jou ziet het er in ieder geval heel sfeervol uit.
    Je glas in lood raam vind ik ook heel mooi, qua kleur...prachtig hoekje zo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je er weer bent, heel mooie foto's allemaal, heerlijke bloemen...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi glaswerk en heerlijk de kaarsjes aan vanavond.
    Succes met alles, je gezin gaat boven alles. Fijn weekend,
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk sfeertje! Met al de karaffen en kaarsjes!
    Hier sneeuwt het alleen maar. Geen zon gezien de laatste weken.
    Maar net wat je zegt binnen maken we het gezellig!
    Ik wens je een fijn weekend!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij ook een heel fijn weekend...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk al die karaffen en andere glazen objecten. Ik vind het altijd wel mooi het oude glas.
    En hoewel het geen strenge winter is, maar eerder zacht, is het toch nog lekker om het binnen gezellig te maken. Bloemen en kaarsen zijn daar een belangrijk onderdeel van.
    Geniet een mooi weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Petra, daar dienen moeders voor, het welzijn van de kroost komt altijd op de eerste plaats, maar je hebt er zeker en vast voldoening van en je mag best trots zijn op je jongens.
    Je hoekje met karaffen en trouwfoto is leuk geworden, echt een valentijnshoekje!
    Zo een vaas noemen ze hier in België een "pique fleur", je hebt ze trouwens mooi gevuld.
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je er weer bent zeg, ik dacht al waar blijft ze!!
    Soms moet je gewoon andere dingen voorrang geven.
    Wat maak je het gezellig binnen, lekker om dat nu toch nog te doen,
    die sfeer hebben we allemaal nodig.

    Fijn weekend en lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Petra, your photo collages are really fantastic.Love these red flowers, so bright and cheerful in the middle of winter!You have created a cosy and warm atmosphere, love the candles and everything!
    Happy Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig heeft je zoon nog even de tijd om te beslissen wat het gaat worden. Gefeliciteerd met de jarige. Mooie collages van bloemen en glaswerk. Het leidt me even af van het grijze weer van vandaag. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog van harte gefeliciteerd met je zoon en je mag oprecht een trotse moeder zijn ...zie allemaal mooie dingen voorbij komen prachtige karaffen en glas in loodraam super mooi ... mooi alles wt je dierbaar is op een plek bij elkaar geniet er lekker van .... wens je een fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon Petra!! Gezellig weer een post van je te lezen, heerlijk al die bloemen! Gelukkig schijnt vandaag de zon, hebben we allemaal even nodig!

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er allemaal weer gezellig uit Petra!
    Lieve groet, Margriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lovely images Petra . How nice that you have your grandfathers decanters ...so special ! Happy birthday love the flowers !! have a nice weekend...Gail x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk dat je mij wilt volgen. Ik heb mij ook aangemeld bij jouw.
    Je hebt ook een leuk blog!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen