donderdag 7 mei 2015

Natuur !!!

Wat is het mooi op het moment alles begint zo mooi uit te lopen, alhoewel ik wel de indruk heb dat hier alles wat later is dan elders in het land. Hier aan de kust toch nog wel fris hoor en de afgelopen dagen heel veel wind. Ik was alweer bang dat de boel kapot zou waaien maar gelukkig is het nog niet heel hoog, zonnebloemen net 5 à 6 cm hoog maar ik weet zeker als we een maand verder zijn en het waait zo dan ligt de heleboel weer plat hier zo jammer maar is niet anders. De fruitbomen een week geleden.

                      

                      

We hebben best veel zonuren gehad, maar het gaat hier niet zo snel zie al foto's voorbij komen waar de fruitbomen al volop bloeien. Deze foto's zijn gister genomen nu gaan ze lekker hoop op veel appels.

                     

                     

Nog even wat bloemen die op het moment bloeien in de tuin zo kleurrijk, het eerste juffertje in het groen laat zichzelf al zien verzaaid van vorig jaar. De Akelei bloeit paars en wit, het anjertje bloeit roze, de Clematis bloeit ook roze, en het eerste komkommerkruid bloeit ook eindelijk wat kleur heerlijk.

                    

En nee hoor de zonnebloemen bloeien nog niet deze foto's zijn van vorig jaar, het zaad is gezaaid en ik hoop dat ze het net zo goed gaan doen als afgelopen jaar ik vind ze mooi en in de herfst gebruiken we de uitgebloeide bloem weer voor de vogels. Zo gaaf om te zien hoe ze z'n scherm leegmaken zo heb ik er twee keer plezier van genieten hoor ik hoop dat jullie ook van mijn foto's genieten iedereen blij.
                                                                Grote groet Petra.
 

6 opmerkingen:

  1. Ja, het is echt super mooi nu buiten. De natuur laat zich in deze tijd echt van zijn beste kant zien hè?
    We genieten er met z'n allen heel goed van...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het voorjaar met zijn fruitbloesem is een prachtige tijd van het jaar en daar moet je van genieten want het is maar een korte periode.
    Hier stond het appelboompje ruim een week in volle bloei,maar de harde wind van gisteren maakte daar snel korte metten mee,nou maar wachten op de appels;-)
    Bij jou is het al aardig kleurrijk in de tuin en dat bloeiende komkommerkruid is wel heel vroeg.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Petra wat een mooie collages heb je gemaakt van al de mooie bloemen......prachtig !!!...mag ik die van de zonnebloem bij bonhofbloemen fb gebruiken een keer...?...geproetjes Ria..!..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Petra,wat heb je een mooie collage`s met foto`s gemaakt. En wat heb jij al veel bloeiende bloemen in je tuin, zo kleurrijk allemaal,een genot om naar te kijken. En zo te zien heb jij ook wel groene vingers,
    Ik wens je alvast een fijn weekend en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie collage foto's heb je gemaakt. Ik hou zo van deze tijd. Het is prachtig buiten!
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen